Hogyan tovább – avagy gyorstalpaló ingatlanosoknak

Tudjuk, hogy az ingatlan szakma sem tanulható meg néhány odavetett mondatból, de vannak olyan alappillérei, melyeket viszonylag könnyű elsajátítani. A következő sorokban nem fogjuk megváltani a világot, sőt, még a spanyol  viaszt sem találunk fel, csupán összeszedjük azokat a fontos dolgokat, amelyekkel támogatni tudjuk munkátokat.

Bár bagatellnek tűnik, de alapvető, hogy legyen eladó ingatlanod. Vicces ez így leírva, de ha nincs árud, nem tudod kielégíteni a kínálkozó piaci keresletet.

Ha tapasztalt értékesítő vagy már tudod, hogy neked, mint szakmabelinek mindenhol ott kell lenned. Interneten, szórólapon, telefonon. Hideghívás……. nem sokak kedvence, és a siker faktor olykor nagyon elenyésző, de ez az a szükséges rossz, amit semmiképp nem hagyhatsz ki, ha haladni akarsz a szakmádban. Később, ha már szájhagyomány útján terjed a neved, rá fogsz jönni, hogy minden sikered itt kezdődött.

Tanulható-e? Valószínűleg igen, bár tény, hogy kell hozzá egy speciális személyiség, ami nem minden emberben lelhető fel.

Szeretjük-e? Nem mindenki. De kell, fontos és hasznos. És ha csak a századiknál jön be az első szerződésed, akkor sem adhatod fel, és nem hagyhatod ki ezt a lépcsőfokot, hisz későbbi kapcsolatrendszeredet alapozhatod meg vele, ha ügyes vagy.

Ha megvan az ingatlan, jöhet a hirdetés.

A sikeres hirdetés megszerkesztéséhez fontos, hogy a vevőd fejével gondolkozz. Láss bele a fejébe,  próbálj meg hatni az érzelmeire, egyszóval: empátia!

Tudnod kell kérdezni, gondolkodni az Ő szemszögéből, kiemelni a hirdetésedben azt, ami az Ő fontossági sorrendjében elöl áll.  Mindezt természetesen ki kell egészíteni az adott ingatlan technikai paramétereivel, de ha úgy tudod tálalni, hogy az találkozik az Ő igényeivel, máris közelebb érezheted a sikert.

Szöveged legyen sokatmondó, tartalmazza a címet, a ház állapotát, a környék infrastruktúráját és a lakás paramétereit.

Fontos: az előnyöket mindenképp kiemelten kommunikáld, hisz nagy a valószínűsége, hogy tucat hasonló lakás hirdetése mellett lesz a tiéd az egyik! Ez persze nem jelenti azt, hogy a hátrányokat hallgasd el, sőt! Ne árulj zsákbamacskát, játssz tiszta lapokkal!

A jó minőségű képsorozat a személyes fegyvered lehet!  Figyelj arra, hogy ne szokványos fotókat készíts, igyekezz kiemelni a tereket, a speciális belsőépítészeti megoldásokat, a jó fényviszonyokat, a beépített, ottmaradó dolgokat.  Fontos, hogy ne csak a lakásról, de a házról és a közvetlen környékről is készíts képeket. Egy ütős fotósorozat megalapozhatja a végső sikeredet!

Készíts alaprajzot! Gondolj bele, hogy csupán fotók alapján a jövendőbeli vevőd nem tudja elképzelni a lakást. Ő már fejben a saját otthonát tervezi, amelyhez nagy segítséget nyújthatsz egy precíz, méretarányos alaprajzzal, mellyel szemléltetni tudod a lakás fontos paramétereit.  Gondolkozz a vevőd fejével, hisz az, ami neked természetes, neki még teljesen ismeretlen az ingatlanodban. Ha jófej akarsz lenni, mellékelj térképet is.

Fontos, hogy légy elérhető! Nyilván nem lehet 24 órában online lenni, de ha megadsz egy mobil számot, akkor azon lehetőség szerint munkaidőben légy elérhető. Amennyiben nem vagy az, igyekezz mihamarabb visszahívni potenciális ügyfeleidet!

És ami semmiképp sem elhanyagolható: bármilyen értékesítési/hirdetési formát is választasz, tüzetesen nézd át mind esztétikai, mind helyesírási szempontból! Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor egy hirdetés hemzseg a hibáktól….

Sok sikert kívánunk!